23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Længere reklamationstid giver dyrere varer

Dansk Erhverv advarer mod længere reklamation på dyre varer

Det vil føre til bøvl og gøre varerne dyrere at forlænge reklamationsfristen, skriver Dansk Erhverv i sit nyhedsbrev.

Organisationen reagerer på, Forbrugerrådets forslag om at gøre reklamationsretten længere på varer som fladskærme og biler, men den er er ofte længere i forvejen, mener Dansk Erhverv.

- Der er ikke tale om et reelt problem. Mange producenter af dyrere forbrugsvarer som for eksempel biler, hårde hvidevarer og møbler giver i dag en længere produktgaranti end to år, siger Lone Rasmussen, der er markedschef i Dansk Erhverv.

- Jo ældre et produkt bliver, jo sværere bliver det at afgøre om fejlen skyldes slid eller forkert brug fra forbrugerens side eller om der er tale om en oprindelig mangel. Det vil i sidste ende gøre varerne dyrere, siger hun.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01